torstaina, joulukuuta 28, 2006

Kalliimpi kuin meren helmet

Juhlimme eilen Minnan - vaimoni - syntymäpäivää. Varsinainen päivä oli pari viikkoa sitten. Tuntui paremmalta kutsua ystäviä kotiin joulun jälkeen. Oli hyvä jutella, kuulla kuulumisia, vaihtaa ajatuksia ja laulaa joululauluja hyvien ystävien kanssa.

Olen onnellinen ja kiitollinen, että vierelläni on Minnan kaltainen puoliso. Minnassa on paljon hienoja piirteitä. Koti on hänelle tärkeä, lapset rakkaita. Vastuullisen työnsä hän hoitaa tunnollisesti. En lakkaa ihmettelemästä, miten hän muistaa ja huomioi monien ystävien ja sukulaisten merkkipäivät. Hänen iloisen naurunsa kuulemme usein. Uskomme samaan hyvään Vapahtajaan. Viime kuukausina - kun olen ollut paineessa, josta olen kirjoittanut tässä päiväkirjassa - Minna on tukenut upeasti. Hän jakaa kanssani käsityksen papinvirasta eikä ole koskaan sanonut, että minun kannattaisi tai pitäisi valita toinen tapa toimia kuin minkä olen valinnut. Päinvastoin - Minna on rohkaissut seuraamaan Jumalan sanan viitoittamaa tietä. Joku on sanonut: Jos on Jumalan ja vaimon tuki, jaksaa paljon.

On helppo yhtyä Sananlaskujen kirjan viisauteen: "Jos hyvän vaimon löydät, löydät aarteen, kalliimman kuin meren helmet" (Snl 31:10).