lauantaina, tammikuuta 24, 2009

Mitä kuuluu tutkintapyynnölle?

Minulta on kysytty, mitä kuuluu tekemälleni tutkintapyynnölle. Tein siis lokakuun lopulla poliisille tutkintapyynnön nettisivusta, jolla julkaistiin törkeä, uhkaileva, aggressiivinen ja minulle vierasta uskonnollisuutta edustava kirjoitus ja tämän kirjoituksen kirjoittajaksi kerrottiin minut. Minulla ei ole mitään tekemistä kyseisen kirjoituksen kanssa. En ole kirjoittanut sitä, en edes osaa siitä.

Joitakin päiviä sitten poliisi kertoi, että sen selvittäminen, kuka on laittanut kyseisen kirjoituksen nettiin luettavaksi, vie vielä jonkin verran aikaa. Kyseisen nettisivun ylläpitäjä on käyttänyt ulkomaalaista palvelinta ja poliisi tarvitsee avukseen kansainvälisiä yhteyksiään. Siksi selvittäminen vie vielä aikaa. Asian pitäisi kuitenkin selvitä.

Tietysti olen miettinyt, kannattaako nähdä näin suuri vaiva. Eikö olisi parempi unohtaa koko asia? Olen kuitenkin sitä mieltä, että asia on hyvä selvittää. Ei ole oikein, että laaditaan kirjoitus toisen nimissä ja levitetään sitä. Ei ole oikein pilata toisen mainetta. Tuntuu pelottavalta, että tällaisesta tavasta tulisi yleisempi. Hyvä jos tutkintapyyntö ja se, mitä pyynnöstä seuraa, vaikuttavat niin, että jonkin vastaava kirjoitus jää laatimatta.

3 Comments:

Blogger Jari Kuusi pastori Kyyjärvi said...

On hyvä, että asiaa selvitellään poliisin toimesta. Toivottavasti siihen saadaan myös selvyys.

Onko, Jari hengellisen esivallan puolelta kuulunut mitään kommenttia asiaan? Otin jo viime syksynä piispa Mäkiseen yhteyttä sähköpostitse ja pyysin häntä esimiehenäsi julkisesti osoittamaan alaiselleen, sinulle, oikeamielistä tukea.
Vastausta en saanut, eikä julkisuudessakaan ole mitään näkynyt. Muistelen, että sinä itsekin jo aikaisemmin vetosit Turun piispaan. Turhaanko?

12:25 ip.  
Blogger Jari Rankinen said...

Jari Kuusi

Todella pyysin - vielä ollessani Vammalan seurakunnan palveluksessa - useampaan otteeseen, että piispa Kari Mäkinen puuttuisi esimieheni, vs. kirkkoherran, tapaan kohdella minua. Koin sen hyvin epäasialliseksi - loukkaavaksi, aggressiiviseksi, uhkailevaksi ja nimenomaan esimiesasemassa olevalle sopimattomaksi. Olen kirjoittanut esimiehen tavasta kohdella minua yksityiskohtaisemmin kirjassani Evankeliumin tähden. Ammattiliittoni luottamusmies ja työyhteisömme varatyösuojeluvaltuutettu kirjoittivat lausunnon, jonka mukaan vs. kirkkoherra on kohdellut minua epäasiallisesti.

En ole saaanut Kari Mäkiseltä mitään tukea tässä asiassa - en julkista enkä kahdenkeskistä. En tiedä, onko piispa ollut tässä asiassa yhteydessä vs. kirkkoherraan. Muutosta kirkkoherran sijaisen toimissa ei tapahtunut sinä aikana, jona olin hänen alaisenaan.

Kiitos että olet lähettänyt postia piispa Kari Mäkiselle. Ehkä se ei kuitenkaan ole ollut turhaa.

Jari Rankinen, Sastamala

3:06 ip.  
Anonymous Anonyymi said...

pst.. rankinen, käytät itse tuota samaista palvelinta, josta puhut...

2:42 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home