torstaina, huhtikuuta 24, 2008

Sleyn palvelukseen

Tänään Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen hallitus kutsui minut Sleyn palvelukseen. Työ alkaa 1.5. Tehtävä, johon sain kutsun, on läntisen alueen aluejohtajan tehtävä. Alueeseen kuuluvat Pohjois-Hämeen, Satakunnan ja Varsinais-Suomen piiri. Tehtävä liittyy Sleyn kotimaantyön uudistettuun organisaatioon. Maa on nyt jaettu neljää alueeseen, niistä jokaiseen kuuluu kolme tai neljä piiriä. Jokaisella alueella on aluejohtaja. Uudistetulla organisaatiolla pyritään tehostamaan entisestään kotimaassa tehtävää työtä.

Olen kutsusta ja luottamuksesta hyvin kiitollinen. Toivon, että voin olla luottamuksen arvoinen. Haluan hoitaa tehtäväni niin hyvin kuin osaan. Siihen pyydän Jumalalta viisautta, taitoa, intoa ja rohkeutta. Olen iloinen, että tulevassa työssäni minulla on monia hyviä, kokeneita ja taitavia työtovereita. He merkitsevät uudelle työntekijälle hyvin paljon.

Olen siis pian kirkkomme yhden lähetysjärjestön ja herätysliikkeen palveluksessa. Kuten olen kirjoittanut, haluan palvella myös muiden herätysliikkeiden kristittyjä ja niitä, jotka eivät kuulu mihinkään herätysliikkeeseen. Tulen mielelläni kirkkomme paikallisseurakuntien tilaisuuksiin. Toivon, että voimme järjestää yhdessä tilaisuuksia, joissa julistetaan Jumalan sanaa ja joihin kokoontuu väkeä eri tahoilta. Olen käytettävissä kirkollisiin toimituksiin – kastamaan, vihkimään avioliittoon ja siunaamaan vainajia.

Työni tukirenkaaseeni on ilmoittautunut tähän mennessä 113 perhettä tai yksittäistä tukijaa. Myös tästä olen todella kiitollinen. Renkaaseen voi edelleen ilmoittautua. Kätevimmin se käy lähettämällä sähköpostitse ilmoituksen Seppo Laaksoselle (sirse.laaksonen@pp.inet.fi), Jouni Perttulalle (jouni.perttula@kopteri.net) tai minulle (jari.rankinen@kopteri.net). Lähetän tukirenkaalle postia lähipäivinä. Siinä kerron lisää tehtävästä, johon siirryn.

Olen pyytänyt Jumalan johdatusta – että hän sulkisi ovet, joista ei ole tarkoitus mennä, ja avaisi ne, joista on. Uskon, että Jumala on johdattanut näin. Tehtäväni on nyt se, johon olen saanut kutsun tänään.

Sunnuntaina on jälleen jumalanpalvelus Karkun evankelisen opiston salissa. Raimo Lähteenmaa toimii liturgina, Juha Heinonen saarnaa, Ilpo Vuorenoja on kanttori. Kaikki ovat lämpimästi tervetulleita. Jumalanpalvelukseen osallistuu suuri joukko nuoria - opistolla on tänä viikonvaihteena isoiskoulutus. Ruokailuun ehtii ilmoittautua perjantain aikana (puh. 513 4301). Kirkkokahvit voi juoda ilman ilmoittautumistakin. Sunnuntaina jumalanpalveluksen jälkeen voin kertoa, miten jumalanpalvelukset opistolla jatkuvat.

1 Comments:

Blogger Pälli said...

Mahtava juttu! Onnea ja siunausta Jari! :)

Päivi Luukkainen
Jyväskylä

8:51 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home